Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHiggins, Jon L. (Hrsg.)
InstitutionOhio State Univ., Columbus. Center for Science and Mathematics Education.
TitelInvestigations in Mathematics Education, Volume 6 Number 3.
Quelle(1973), (66 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement; Attitudes; Conservation (Concept); Elementary School Mathematics; Logical Thinking; Mathematical Concepts; Mathematics Education; Problem Solving; Research Reviews (Publications); Teacher Education
AbstractExpanded abstracts and critical analyses are given for each of 14 research articles. Four articles involve variables affecting student achievement and attitudes; two each on teaching abstract concepts to young children, problem solving, conservation in young children, and children's understanding of logic and mathematical relations; one on variables affecting simple computation; and one on improvement of attitudes toward mathematics by preservice elementary school teachers. A list is given of all mathematics education research reports included in ERIC references (RIE and CIJE) the previous quarter. (JP)
AnmerkungenOhio State University, Center for Science and Mathematics Education, 244 Arps Hall, Columbus, Ohio 43210 (Subscription, $6.00 year, $1.75 single copy)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: