Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarshall, Kneale T.; Oliver, Robert M.
InstitutionCalifornia Univ., Berkeley. Ford Foundation Program for Research in Univ. Administration.
TitelA Constant Work Model for Student Attendance and Enrollment.
Quelle(1969), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttendance Patterns; Behavior Patterns; College Students; Enrollment Trends; Higher Education; Models; Research; Research Projects; Undergraduate Study
AbstractThe authors develop a model of undergraduate student attendance that relies on five parameters, one of these being a parameter of total work, w, required to complete the degree. An enrollment forecasting method consistent with these attendance patterns is developed and compared with data for the period, 1961-1966, and a cohort of 2126 and 3298 freshmen entering in the fall semesters of 1955 and 1960, respectively. Under the assumptions of the model, the probability of graduating is shown to be the w power of the conditional probability of successful completion of a unit of work given that a student drops out or attends and successfully completes a unit of work. (Author)
AnmerkungenFord Foundation, 2288 Fulton Street, Berkeley, California 94720
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: