Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBaker, Eva L.
TitelTeaching Performance Tests as Dependent Measures in Instructional Research.
Quelle(1973), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Classroom Observation Techniques; Evaluation Methods; Instructional Improvement; Instructional Programs; Measurement Techniques; Performance Tests; Research Reports; Student Evaluation; Teacher Effectiveness; Teacher Evaluation
AbstractThe need for common measures in research on teaching is legend, and the merits of teaching performance tests to meet this requirement are explored here. A regression study where teacher performance tests were used as dependent measures is described. Sixth-four subjects were given objective-based lessons to teach. During their lesson, they were rated on the use of six instructional principles. Following instruction, learners were administered a short test of achievement and interest. Step-wise regression analyses were conducted, and variables related to the performance criteria described. Suggested modifications of performance tests to enhance their suitability as dependent measures are discussed. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: