Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPoliakoff, Lorraine (Mitarb.)
InstitutionERIC Clearinghouse on Teacher Education, Washington, DC.
TitelStructured Practice in Teaching: A Bibliography of ERIC Documents.
Quelle(1971), (75 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliographies; Cooperating Teachers; Field Experience Programs; Inservice Teacher Education; Internship Programs; Microteaching; Practicums; Preservice Teacher Education; Student Teaching; Teacher Interns; Teaching Experience
AbstractThis 414-item bibliography contains citations of published and unpublished documents and journal articles processed by the Clearinghouse between July 1968 and June 1970 related to the "means and methods by which pre- and in-service school personnel can secure structured practice in developing skills and insights." Publication dates of the documents cited range from 1964 to 1969. The bibliography is divided into six sections: 1) Bibliographies--15 citations; 2) Manuals--23 citations; 3) Program Descriptions--170 citations; 4) Research Reports--121 citations; 5) Research Reviews--9 citations; 6) Other--76 citations. In addition to standard bibliographic information, each citation lists descriptors used in indexing the document. (RT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: