Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionTulsa Public Schools, OK.
TitelCurriculum Suggestions for the Educable Mentally Handicapped Program in Elementary Schools.
Quelle(1969), (282 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArt; Curriculum Guides; Exceptional Child Education; Instructional Materials; Language Arts; Learning Activities; Mathematics; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Perceptual Motor Learning; Physical Education; Sciences; Social Development; Social Studies; Teaching Methods
AbstractClassroom management of educable retardates is discussed; sample schedules for elementary classrooms are provided. Unit plans for readiness, primary, and intermediate levels cover the following: topical areas, communications, mathematics, physical education and perceptual motor training activities, and recurring life situations. Also, holiday resource material and professional reference books are listed; methods and projects in arts and crafts are presented. For each unit instructional materials, learning activities, and teaching methods are specified. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: