Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Bonetto, Elena (Hrsg.); Ennis, Michael Joseph (Hrsg.); Unterkofler, Dietmar (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Teaching languages for specific and academic purposes in higher education. English, Deutsch, Italiano. International Symposium, Bozen-Bolzano, 29 June 2018. |
Quelle | Bozen: Bozen-Bolzano University Press (2020), 334 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Reihe | Konferenzbeiträge / Atti / Proceedings |
Sprache | mehrsprachig |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-88-6046-154-4; 978-88-6046-155-1 |
DOI | 10.25656/01:25369 10.13124/9788860461551 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-253697 |
Schlagwörter | Bildungssprache; Metakognition; Sekundarbereich; Fehler; Schulbildung; Motivation; Gesprächsführung; Lehrmethode; Curriculum; Deutsch als Fremdsprache; Deutsch als Zweitsprache; Deutschunterricht; Grammatik; Sprache; Sprachkompetenz; Fremdsprachenkurs; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Englischunterricht; Italienischunterricht; Lesekompetenz; Kollaboration; Hochschulbildung; Wissenschaftssprache; Hochschullehre; Wissenschaftliches Schreiben; Erwachsenenbildung; Fachliteratur; Fachsprache; Brasilien; Deutschland; Großbritannien; Indien; Italien; Österreich |
Abstract | The international symposium "Teaching Languages for Specific and Academic Purposes" aimed to bring together university instructors and researchers of LSP and LAP in order to share and explore approaches, methods, and practices which have emerged within diverse contexts. Topics include needs analyses, TBLT, curriculum development, collaborative reflective writing, correction codes, specific communication skills and competences, institutional challenges, technology and digital literacies, word lists, reading skills, textbooks, L1 transfer, academic writing styles in L1 versus L2, assessment, and motivation. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2024/1 |