Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Saltman, Kenneth J. (Hrsg.); Nguyen, Nicole (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Handbook of critical approaches to politics and policy of education. |
Quelle | New York; London: Routledge (2022), vii, 266 S. |
Reihe | Education |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-0-367-70270-0 |
Schlagwörter | Bildung; Gemeinschaftserziehung; Pädagogik; Kritische Pädagogik; Kultur; Führungsstil; Soziale Ungleichheit; Autorität; Gewalt; Resilienz; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Öffentliche Schule; Schulleitung; Inklusion; Pandemie; Digitalisierung; Informatikunterricht; Kybernetik; Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht; Steuerung; Technikunterricht; Demokratie; Migration; Neoliberalismus; Politische Ökonomie; Populismus; Rassismus; Ausgaben; Globalisierung; Handbuch; Wirkung |
Abstract | The handbook provides a broad overview of educational policy and politics from critical perspectives engaging with both foundational and cutting edge topics. In critical perspectives, educational policy debates and programs for reform are about more than narrow questions of efficacy say to raise test scores or for simply more educational inclusion, fairer school spending, or even cultural responsiveness. Rather, policy and reform debates represent contested visions for schools and society by social groups vying for hegemony. Critical approaches to educational policy and politics see schooling and education more broadly as contested terrain in which competing visions for education are imbricated with the material and symbolic interests and cultural ideologies of different classes and cultural groups. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |