Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHerschensohn, Julia; Stevenson, Jeff; Waltmunson, Jeremy
TitelChildren's acquisition of L2 Spanish morphosyntax in an immersion setting.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 43 (2005) 3, S. 193-217Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 2; Anmerkungen; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch; spanische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Transfer; Kind; Immersion; Morphosyntax; Fremdsprachenunterricht; Kritische Periodenhypothese; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englisch; Spanisch; Spanischunterricht
AbstractThe article reexamines Critical Period and L1/L2 differences by looking at the development of Spanish morphosyntax by young Anglophone immersion learners, in light of two hypotheses, Full Transfer/Full Access (FTFA) and Failed Functional Features (FFFH). FTFA maintains that syntax and morphology develop separately in L2 acquisition for adults and children, while FFFH holds that syntax is dependent on morphology development and that a post-Critical Period failure of morphosyntactic functional features contributes to an L1A/adult L2A distinction. The authors first review L1A and L2A of Spanish morphosyntax and elaborate FFFH and FTFA. Then they describe their data collection, results and discussion in terms of the two hypotheses. They conclude that the child learners are sensitive to the importance of inflectional morphology (L1A-like), but make numerous errors (adult L2A-like). Their syntax develops more quickly and accurately than their morphology, supporting FTFA. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: