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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A method of language teaching is a style of instruction that expresses the professional commitment of the teacher in support of an assumption of how language is learned. After the ideological excesses of the audio-lingual method, it is understandable that teachers adopted a 'once bitten, twice shy' approach, which for many amounted to adopting eclecticism. The article considers five arguments against eclecticism, the inevitable continuities with the old in what are paraded as innovative methodologies, and how one may handle professionally the truly new in language teaching methods. Turning to arguments for eclecticism, the article suggests two main conditions for adopting it as professional stance, and gives three examples where combinations of language teaching methods have in fact enriched our practice. The article concludes with a set of explanations, with two examples from other African countries (Eritrea and Namibia) that have emerged from recent studies (Tesfamariam 2000; Shaalukeni 2000) as to why the communicative approach to language teaching, even though it is regarded by teachers as the reigning orthodoxy in language teaching, has not been adopted by teachers on our continent. (Verlag).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2023/1
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Standortunabhängige Dienste
0259-2312
Weideman, Albert: The old and the new: reconsidering eclecticism in language teaching. 2001.
3389351
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