Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLevis, John M.
TitelTeaching focus for conversational use.
QuelleIn: ELT journal, 55 (2001) 1, S. 47-54Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 2; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0307-8337; 0951-0893
SchlagwörterKonversation; Übung; Betonung; Gesprochene Sprache; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Intonation
AbstractThe skillful use of focus, or intonational prominence, to create meaning is essential for learners of English. To take full advantage of this resource, students must learn to perceive, produce, and predict how focus is used. The last of these areas - prediction - is usually taught with reference to word class and new/given information. The paper presents an alternative approach to predicting focus which appeals to functional and meaning regularities which do not depend on extensive written input, and are more easily applicable to normal conversation. Analysis and possible exercises for three regularities are presented: focus in answers to questions, the corrections of misinformation, and focus in repeated questions. Appealing to these and other functional regularities will help in bridging the gap between classroom instruction and the conversational use of focus. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: