Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPawlak, Felix; Groß, Katharina
TitelUsing classroom-management to support inclusive chemistry learning.
QuelleAus: Levrini, Olivia (Hrsg.); Tasquier, Giulia (Hrsg.): Electronic proceedings of the ESERA 2019 conference. The beauty and pleasure of understanding. Engaging with contemporary challenges through science education. Part 3. Bologna: Alma Mater Studiorum - University of Bologna (2019) S. 359-366
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-88-945874-0-1
SchlagwörterSekundarstufe I; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Schüler; Unterrichtsstörung; Lernbedingungen; Unterrichtsqualität; Didaktik; Klassenmanagement; Unterrichtsgestaltung; Heterogene Lerngruppe; Unterricht; Fachdidaktik; Inklusion; Chemie; Chemieunterricht; Schülerexperiment; Heterogenität; Konferenzbericht; Schüler experimentieren; Bologna; Italien
AbstractIn light of the increasing heterogeneity and diversity of today's secondary school students, it is important to consider innovative developments in science education research. Teachers face challenges on a daily basis as they try to address students' needs adequately in order to provide good-quality education for every student. Particularly chemistry teachers face challenges when teaching in very heterogeneous classroom settings as chemistry is not only taught theoretically but also calls for practical experiments. To cope with these challenges, it is reasonable to use strategies for inclusive chemistry education which have been identified as successful to promote students' learning. Classroom management is a proven approach to promote learning for all students. As the concept of classroom management offers a range of different strategies, it is necessary to identify those strategies most effective and relevant for inclusive science education and chemistry education in particular. (Verlag.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: