Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Bonnal, Liliane; Favard, Pascal; Sorho-Body, Kady Marie-Danielle |
---|---|
Titel | Does working to pay for higher education really harm French academic results? Gefälligkeitsübersetzung: Vermindert eine bezahlte Tätigkeit während des Studiums in Frankreich wirklich den Studienerfolg? |
Quelle | In: International journal of manpower, 40 (2019) 4, S. 591-615
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0143-7720; 1758-6577 |
DOI | 10.1108/IJM-10-2017-0276 |
Schlagwörter | Nebentätigkeit; Studium; Studienerfolg; Studienverlauf; Abbruch; Student; Frankreich |
Abstract | "This paper is the first of its kind to look at first-year undergraduates in France. The purpose of this paper is to measure the impact of holding down a job on the probability of students dropping out of higher education or passing their first year." (Author's abstract, © Emerald Group). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2020/1 |