Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enElgort, Irina; Candry, Sarah; Boutorwick, Thomas J.; Eyckmans, June; Brysbaert, Marc
TitelContextual Word Learning with Form-Focused and Meaning-Focused Elaboration.
QuelleIn: Applied linguistics, 39 (2018) 5, S. 646-667Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 3; Anmerkungen 5; Literaturangaben; Tabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1477-450X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Methodik; Kontextualisierung; Wortschatzarbeit; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Bedeutung; Erwachsener
AbstractContextual L2 word learning may be facilitated by increasing readers' engagement with form and meaning of novel words. In the present study, two adult L2 populations, Chinese and Dutch speakers, read English sentences that contained novel vocabulary. These contextual exposures were accompanied either by form-focused elaboration (i.e. word-writing) or by meaning-focused elaboration (i.e. actively deriving word meaning from context). Immediate and delayed offline and online measures of word knowledge showed superior learning outcomes for the word-writing treatment. This finding is aligned with the predictions of the lexical quality hypothesis, highlighting the added value of more precise encoding of a word's form, in addition to learning its meaning. The key pedagogical implication of this study is that a simple act of copying novel words, while processing meaningful L2 input, may significantly boost quality of lexical knowledge. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: