Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDobbins, Michael
TitelEducation policy in New Zealand - successfully navigating the international market for education.
QuelleAus: Martens, Kerstin (Hrsg.); Nagel, Alexander-Kenneth (Hrsg.); Windzio, Michael (Hrsg.); Weymann, Ansgar (Hrsg.): Transformation of education policy. Basingstoke u.a.: Palgrave Macmillan (2010) S. 153-178Verfügbarkeit 
ReiheTransformations of the state
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN0-230-24634-6; 978-0-230-24634-8
SchlagwörterBildungspolitik; Bildungsmarkt; Sekundarbereich; Internationalisierung; Nationalstaat; Transformation; Globalisierung; Hochschulbildung; Einflussfaktor; Wirkung; Neuseeland
AbstractThe author first provides a concise historical overview of New Zealand education, before examining what he calls the "big bang" in education in the 1980s. Subsequently, the author focuses on the impact of IOs on education policy, politics, and polity in New Zealand. Emphasis is placed on how IO governance has guided and facilitated the "phase of stabilization and optimization" since the drastic reform of the 1980s. Particular attention is dedicated to how New Zealand has managed tensions between various guiding principles on education, for example, human capital vs. human right, and the potential impact of IOs. The conclusion offers a summarizing analysis of the findings through the prism of state transformation capacity and international stimuli for policy change. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: