Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | OECD |
---|---|
Titel | Engaging employers in apprenticeship opportunities. |
Quelle | Paris: OECD (2017), 243 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-92-64-26658-2 |
DOI | 10.1787/9789264266681-en |
Schlagwörter | Fallstudie; Fähigkeit; Jugend; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Förderung; Ländlicher Raum; Regionalentwicklung; Regionalstruktur; Stadt; Erwerbstätigkeit; Berufsausbildung; Berufsbildung; Arbeitsmarktpolitik; Qualifizierung; Ausbildungsangebot; Ausbildungsplatz; Ausbildungsprogramm; Duales Ausbildungssystem; Ausbildungsbetrieb; Statistik; Dritter Bildungsweg; Jugendarbeitslosigkeit; Jugendberufshilfe; Internationaler Vergleich; Anerkennung; Implementierung; Ausbildungszentrum; Arbeitgeber; Junger Erwachsener; Australien; Bangladesch; Deutschland; Großbritannien; Indien; Neuseeland; Norwegen; Türkei; USA |
Abstract | This joint OECD-ILO publication provides guidance on how local and regional governments can foster business-education partnerships in apprenticeship programmes and other types of work-based learning, drawing on case studies across nine countries. There has been increasing interest in apprenticeships which combine on the job training with classroom-based study, providing a smooth transition from school to work. There are benefits to both individuals and employers from participating in apprenticeships, including increased productivity and job quality. Successful implementation is contingent on having a high level of employer engagement at the local level, notably in the design, development and delivery of programmes. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2018/1 |