Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLevis, John M.
TitelResearch into practice: How research appears in pronunciation teaching materials.
QuelleIn: Language teaching, 49 (2016) 3, S. 423-437Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-4448
SchlagwörterEmpirische Forschung; Didaktik; Lehrmaterial; Ausspracheschulung
AbstractResearch into pronunciation has often disregarded its potential to inform pedagogy. This is due partly to the historical development of pronunciation teaching and research, but its effect is that there is often a mismatch between research and teaching. This paper looks at four areas in which the (mis)match is imperfect but in which a greater recognition of research can lead to better teaching materials (high variability phonetic training, intonation, information structure, and setting priorities). Furthermore, two areas in which teaching materials are desperate for research to be carried out (connected speech and the primacy of suprasegmentals) will be discussed. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: