Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Ladd, Helen F. (Hrsg.); Goertz, Margaret E. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Handbook of research in education finance and policy. 2. ed. |
Quelle | New York, NY u.a.: Routledge (2015), XVI, 676 S. |
Beigaben | Tabellen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-415-83802-9; 978-0-415-83802-3 |
Schlagwörter | Bildung; Erziehungsziel; Bildungsforschung; Empirische Forschung; Evaluation; Methode; Bildungsbeteiligung; Frühe Kindheit; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsgutschein; Bildungsmarkt; Bildungsökonomie; Schule; Schulwechsel; Öffentliche Schule; Schulentwicklung; College; High School; Lehrer; Leistungsschwäche; Schülerleistung; Rasse; Sprachförderung; Ländlicher Raum; Steuerung; Gerechtigkeit; Ungleichheit; Sozioökonomische Lage; Staat; Ausgaben; Finanzierung; Kosten-Nutzen-Analyse; Kosten-Nutzen-Relation; Produktivität; Wettbewerb; Sonderschule; Dezentralisierung; Effektivität; Handbuch; Nachschlagewerk; Qualität; Rechenschaftslegung; Nichtregierungsorganisation; Benachteiligter Jugendlicher; Benachteiligtes Kind; Ethnische Minderheit; USA |
Abstract | The Handbook traces the evolution of the field from its initial focus on school inputs and the revenue sources used to finance these inputs to a focus on educational outcomes and the larger policies used to achieve them. It shows how the current decision-making context in school finance inevitably interacts with those of governance, accountability, equity, privatization, and other areas of education policy. Because a full understanding of the important contemporary issues requires input from a variety of perspectives, the Handbook draws on contributors from a variety of disciplines. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2015/4 |