Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiao, Jiadong; Zhao, Dacheng
TitelGrounded Theory Approach to Beginning Teachers' Perspectives of Communicative Language Teaching Practice.
QuelleIn: Electronic journal of foreign language teaching, 9 (2012) 1, S. 76-90
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0219-9874
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fallstudie; Interview; Qualitative Forschung; Grounded Theory; Lehrer; Methodik; Kommunikativer Ansatz; Fremdsprachenunterricht; Chinesischunterricht
AbstractCommunicative Language Teaching (CLT) approach has become the prevailing language teaching methodology across the world. However, beginning language teachers' application of CLT in foreign language teaching has yet to be explored in past research. This paper reports the use of CLT from the perspective of beginning Mandarin teachers. A grounded theory approach is employed as research methodology. Data were collected from interviews with eight beginning Mandarin teachers. Major findings suggest a three-dimensional explication for beginning teachers' practice of CLT in teaching Mandarin as a foreign language. The epistemic dimension indicates the beginning Mandarin teachers' concepts of CLT; the perceptual dimension reveals the teachers' concerns about CLT as being opposed to their preferences, teaching objectives and surroundings; and the situational dimension explicates the teachers' adaptation of CLT in their particular teaching situations. It argues that the integral, emergent process of the three dimensions demonstrates the process underlying beginning teachers' application of CLT theory to practice. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Electronic journal of foreign language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: