Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | Europäische Kommission / EURYDICE; Europäische Kommission / Statistisches Amt |
---|---|
Titel | Key data on education in Europe 2012. Titel in anderen Sprachen: Schlüsselzahlen zum Bildungswesen in Europa 2012.; Chiffres clés de l'éducation en Europe 2012. Gefälligkeitsübersetzung: Schlüsseldaten zur Bildung in Europa 2012. |
Quelle | Brussels: Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (2012), 206 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Kurzfassung |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 92-9201-242-8; 978-92-9201-242-7; 978-92-9201-365-3 |
DOI | 10.2797/77414 10.2797/11769 |
Schlagwörter | Bildungsprozess; Bildungsbeteiligung; Bildungssystem; Europäischer Bildungsraum; Bildungsverwaltung; Klassengröße; Lehrer; Bildungsabschluss; Leistungsbeurteilung; Unterrichtszeit; Bevölkerungsentwicklung; Finanzierung; Statistik; Internationaler Vergleich; Organisation; Qualitätssicherung; Europäische Union; Personal; Belgien; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Kroatien; Lettland; Liechtenstein; Litauen; Luxemburg; Malta; Niederlande; Norwegen; Polen; Portugal; Rumänien; Schweden; Schweiz; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Türkei; Ungarn; Zypern; Österreich |
Abstract | Die EURYDICE-Publikation "Schlüsselzahlen zum Bildungswesen in Europa 2012" gibt mittels einer Kombination statistischer Daten mit qualitativen Informationen einen Überblick über die wichtigsten Entwicklungen innerhalb 37 europäischer Bildungssysteme im letzten Jahrzehnt. Folgende Themen werden anhand von 95 Indikatoren dargestellt: Demographischer Kontext, Bildungsstrukturen, Bildungsteilnahme, Ressourcen, Lehr- und Führungskräfte, Bildungsprozesse und Qualifikationsniveaus, Übergang in das Berufsleben. The general "Key Data on Education report", published jointly with Eurostat, is a unique publication and a flagship product for the Eurydice Network as it combines statistical data and qualitative information to describe the organisation and functioning of education systems in Europe. The present edition of "Key Data on Education" has redefined structure and reduced overall number of indicators. However, the statistical and contextual indicators have longer data time series presenting the developments in the European education systems in the last decade. In this way, the report constitutes a useful complementary tool to accompany the publication of the Joint report on Education and Training 2020. This comprehensive outline, covering all levels of education and including the main trends in European education, would provide a context for the main themes discussed in the Joint report. [...]The report is organised into seven subject-based chapters entitled Context, Structures, Participation, Resources, Teachers and Management Staff, Educational Processes and Qualification Levels and Transition to Employment. The summary at the beginning of the report familiarises readers with the main findings and briefly reviews the most evident emergent trends. In each chapter, the information is presented in ascending order of educational level, progression from the most general to the most specific information, and from local administrative level up to national level. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/3 |