Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Upton, Penney |
---|---|
Titel | Developmental psychology. 1. publ. |
Quelle | Exeter: Learning Matters (2011), X, 222 S. |
Reihe | Critical thinking in psychology |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literatur- und URL-Angaben S. 189-216 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-85725-276-3; 978-0-85725-276-0 |
Schlagwörter | Fallstudie; Bindung; Entwicklungspsychologie; Identität; Kognitive Entwicklung; Motorische Entwicklung; Selbstwertgefühl; Wohlbefinden; Lebensalter; Soziale Beziehung; Soziale Entwicklung; Adoleszenz; Frühe Kindheit; Kindheit; Säugling; Lernen; Peer Group; Lehrbuch; Geburt; Pränataler Einfluss; Sprachentwicklung; Spracherwerb; Gesundheit; Lesenlernen; Schreiben; Tod; Sexualität; Erwachsener |
Abstract | [The chapters of this book] cover development across the lifespan, including the prenatal period, infancy, childhood, adolescence and adulthood. Each chapter also examines core topics such as the development of attachment, social relations, cognitive and language development, and social and cultural contexts of development. Learning features including case studies, research summaries, short review questions and assignment topics are provided throughout to aid students' understanding and promote a critical approach. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/1 |