Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Berg, Wolfgang |
---|---|
Titel | Diversity in German classrooms. |
Quelle | Aus: Spinthourakis, Julia Athena (Hrsg.); Lalor, John (Hrsg.); Berg, Wolfgang (Hrsg.): Cultural diversity in the classroom. A European comparison. Wiesbaden: VS Verl. für Sozialwiss. (2011) S. 9-27
PDF als Volltext |
Reihe | VS research: Crossculture |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-531-18292-6 |
DOI | 10.1007/978-3-531-93494-5_1 |
Schlagwörter | Erziehung; Kultur; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Identitätsbildung; Bildungspolitik; Kind; Kindergarten; Schule; Schulklasse; Multikulturelle Gesellschaft; Deutsch; Mehrsprachigkeit; Migration; Religion; Differenz; Integration; Migrant; Muslim; Deutschland; Deutschland-Westliche Länder; Deutschland-Östliche Länder |
Abstract | "The article reconstructs the German discourse departing from immigration and its Impact an school policy and education, discussing the challenges of multicultural classrooms in a multicultural society and - after having criticized culturalist approaches - ending up with the general concept of diversity: Education has to recognize the diversity in the class room and address the personalities who are building their identity." (author's abstract). |
Erfasst von | GESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim |
Update | 2012/4 |