Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJurdak, Murad
TitelToward equity in quality in mathematics education.
QuelleBerlin: Springer (2009), XIV, 178 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 165-173
ZusatzinformationInhaltsangabe
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4419-0557-X; 978-1-4419-0557-4
DOI10.1007/978-1-4419-0558-1
SchlagwörterTIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Bildungsgeschichte; Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Leistungssteigerung; Recht auf Bildung; Schulkultur; Schülerleistung; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Entwicklungsland; Internationale Zusammenarbeit; Soziokulturelle Bedingung; Sozioökonomische Lage; Transformation; Statistik; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Kooperation; Qualität; Qualitätssicherung; Welt
AbstractFirst, the book examines the constructs of equity and quality and their interdependence from different perspectives. Second, it develops a conceptual framework for studying and analyzing the two constructs. Third, it examines, consolidates, and re-structures the literature on equity and quality in mathematics education. Finally, using data from TIMSS 2003, the book investigates the within and across country impact of the different equity-related factors on mathematics achievement in a sample of countries representative of worldwide geographical and cultural regions. Towards the book uses a multi-dimensional conceptual framework to study and analyze issues in equity and quality. The framework consists of five perspectives hypothesized as determinants of equity in quality in mathematics education: Mathematical, societal, educational, ideological, and genetic. The framework can be thought of as a pyramid with mathematics as its base and the societal, educational, ideological, and genetic perspectives as its faces. Thus, each point within this pyramid represents a unique equity in quality situation i.e. with different coordinates with respect to mathematical, societal, educational, ideological, and genetic perspectives. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: