Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLittle, Todd D. (Hrsg.); Bovaird, James A. (Hrsg.); Card, Noel A. (Hrsg.)
TitelModeling Contextual Effects in Longitudinal Studies.
QuelleMahwah, NJ u.a.: Erlbaum (2007), VIII, 471 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8058-6207-2; 978-0-8058-6207-2
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Mehrebenenanalyse; Methodologie; Umwelteinfluss; Psychologie; Diagnostik; Körperliche Entwicklung; Alkoholkonsum; Rauchen; Suchtgefährdung; Mathematisches Modell; Mediationsverfahren; Soziologie; Statistik; Analyse; Einflussfaktor; Forschungsprozess; Jugendlicher
AbstractModeling Contextual Effects in Longitudinal Studies reviews the challenges and alternative approaches to modeling how individuals change across time and provides methodologies and data analytic strategies for behavioral and social science researchers. This accessible guide provides concrete, clear examples of how contextual factors can be included in most research studies. Each chapter can be understood independently, allowing readers to first focus on areas most relevant to their work. The opening chapter demonstrates the various ways contextual factors are represented-as covariates, predictors, outcomes, moderators, mediators, or mediated effects. Succeeding chapters review "best practice" techniques for treating missing data, making model comparisons, and scaling across developmental age ranges. Other chapters focus on specific statistical techniques such as multilevel modeling and multiple-group and multilevel SEM, and how to incorporate tests of mediation, moderation, and moderated mediation. Critical measurement and theoretical issues are discussed, particularly how age can be represented and the ways in which context can be conceptualized. The final chapter provides a compelling call to include contextual factors in theorizing and research. This book will appeal to researchers and advanced students conducting developmental, social, clinical, or educational research, as well as those in related areas such as psychology and linguistics. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: