Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNichols, Sharon L.; Berliner, David C.
TitelCollateral damage.
How high-stakes testing corrupts America's schools.
QuelleCambridge, Mass.: Harvard Education Press (2007), XVIII, 234 S.Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-89179-235-9
SchlagwörterValidität; Beeinflussung; Verhalten; Testauswertung; Testverfahren; Lehrer; Schüler; Täuschung; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Schulangst; Moral; Staat; Statistik; Auslese; Kritik; Professionalität; Rechenschaftslegung; USA
AbstractFor more than a decade, the debate over high-stakes testing has dominated the field of education. In this... book [the authors] document the ways that high-stakes testing threatens the purposes and ideals of American education. Their analysis is grounded in the application of Campbell's law, which posits that the greater the social consequences associated with a quantitative indicator (such as test scores), the more likely it is that the indicator itself will become corrupted - and that its use will corrupt the social process it was intended to monitor. [The authors] show how the pressure of high-stakes testing erode the validity of test scores and distort the integrity of the education system. Their analysis provides a comprehensive intellectual framework for arguments against high stakes testing, while putting a compelling human face on the data marshaled in support of those arguments. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: