Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Pastore, Francesco |
---|---|
Institution | Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit |
Titel | To study or to work? Education and labour market participation of young people in Poland. Gefälligkeitsübersetzung: Studieren oder Arbeiten? Bildungs- und Erwerbsbeteiligung junger Menschen in Polen. |
Quelle | Bonn (2005), 33 S.; 525 KB
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | IZA discussion paper. 1793 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie; Graue Literatur |
Schlagwörter | Bildungsverhalten; Bildungsbeteiligung; Bildungsabschluss; Ländlicher Raum; Arbeitsmarktchance; Berufliche Integration; Erwerbsbeteiligung; Erwerbsverhalten; Regionaler Arbeitsmarkt; Jugendarbeitslosigkeit; Arbeitspapier; Geschlechtsspezifik; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Polen |
Abstract | "This paper proposes Heckprobit estimates of the determinants of labour market participation of a sample of young (15-30) Poles, controlling for the sample selection bias caused by excluding those in education. There is evidence of sample selection bias in the case of young men, suggesting that they obey more than women to economic factors in making their educational choices. Education is an important determinant of the success in the labour market. The instrumental variables used in the selection equation - the local unemployment rate, expected lifetime earnings and the opportunity cost of education - have a statistically significant impact on the probability to be in education. In contrast with several previous studies relative to mature market economies, in high unemployment voivodships young people prefer to seek a job, rather than studying. In turn, this contributes to make regional unemployment persistent." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1997 bis 1997. (author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2006/1 |