Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Brunello, Giorgio; Giannini, Massimo; Ariga, Kenn |
---|---|
Institution | Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit |
Titel | The optimal timing of school tracking. |
Quelle | Bonn: IZA (2004), 29 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Discussion paper / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit (Bonn). 995 |
Beigaben | Literaturangaben 30; Grafiken |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Bildungsgang; Schulsystem; Allgemein bildende Schule; Sekundarschule; Weiterführende Schule; Schüler; Leistungsdifferenzierung; Modellbildung; Berufsausbildung; Auslese; Simulation; Spezialisierung; Deutschland |
Abstract | [The authors] develop a simple model which determines the optimal timing of school tracking as the outcome of the trade off between the advantages of specialization, which call for early tracking, and the costs of early selection, which lead to later tracking.They calibrate the model for Germany and study how relative demand shifts toward more general skills and changes in the (exogenous) rate of technical progress affect the optimal tracking time as well as the efficient allocation of students to general and vocational tracks. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005_(CD) |