Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFavre, Bernard
TitelAnalysis of schools' functioning, assessment and self-assessment.
Primary schools in Geneva.
QuelleIn: Prospects : quarterly review of comparative education, 31 (2001) 4, S. 519-536Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 31
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-1538
SchlagwörterEvaluation; Selbstevaluation; Organisationssoziologie; Autonomie; Schulreform; Schule; Schulorganisation; Primarbereich; Schulleistung; Forschungsbericht; Leistungsmessung; Genf; Schweiz
Abstract"What relationship is there between the assessment of schools' performance and a sociological alanysis of the way they function? That is the question the author intends to address here, on the basis of the work he has been carrying out in Geneva on primary schools as autonomous units and local education communities involved on a daily basis in the schooling of children.... [The study described in the article] seeked to establish in as much detail as possible what each school does in the areas of freedom left to it by a heavily centralized system." This allows to identify the specific criteria of the teams of teachers in each school "considered by them to be criteria for assessing the quality of their work". (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Prospects : quarterly review of comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: