Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrystal, David S.; Watanabe, Hirozumi; Chen, Ru San
TitelPreference for diversity in competitive and cooperative context.
A study of American and Japanese children and adolescents.
QuelleIn: International journal of behavioral development, 24 (2000) 3, S. 348-355Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 47; Tabellen 2; Grafiken 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0165-0254
SchlagwörterEinstellung (Psy); Soziale Beziehung; Soziale Distanz; Schüler; Leistungsgruppe; Interkultureller Vergleich; Heterogenität; Japan; USA
AbstractThe study examined preferences and explanations for wanting to be in a same- versus mixed-achievement classroom, and in a group of peers with similar versus dissimilar interests and hobbies on a school trip among 5th, 8th, and 11th graders in Detroit and Matsuyama, Japan. Choice of the diverse environment varied by context, location, and grade level. Across contexts, preference for diversity tended to decrease among Detroit students, and increase among Matsuyama students with age. Additionally, students in Detroit were more likely than their peers in Matsuyama to give ability-based and activity- related explanations; students in Matsuyama were more likely that students in Detroit to give mastery-based and cognitive-related explanations. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of behavioral development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: