Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBathory, Zoltan
TitelCurriculum development in the spirit of European integration - the Hungarian experience.
QuelleIn: The school field, 8 (1997) 3-4, S. 29-34Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 10
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0353-6807
SchlagwörterBildungsreform; Curriculumentwicklung; Unterrichtsinhalt; Transformation; Ungarn
AbstractSince the early 1980s, Hungary has witnessed a gradual educational reform process, which has resulted in the emergence of a new paradigm in the field of curriculum development, coinciding with the political transition of the country. ... 1995 marks the beginning of a new era in Hungarian curriculum development: the phase of implementation is on. The chief priorities include the definition and elaboration of local curricula, which will lead to a gradual introduction of the National Core Curriculum (NCC) in everyday school education. ... The contents and the educational principles of the NCC are contained in three structural dimensions: a) Ten cultural domains; b) Seven cross-curricular educational objectives; c) Special target grades in the implementation of NCC. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The school field" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: