Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPea, Roy D.
InstitutionBank Street Coll. of Education, New York, NY. Center for Children and Technology.
TitelLanguage-Independent Conceptual "Bugs" in Novice Programming. Technical Report No. 31.
Quelle(1984), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Computer Science Education; Elementary Secondary Education; Error Patterns; Higher Education; Misconceptions; Programing
AbstractPersistent conceptual bugs exist in how novices, from primary school to college age, program and understand programs. These bugs are not specific to a given programming language but appear to be language-independent. The three different classes of bugs are: (1) parallelism, the assumption that different lines in a program can be active at the same time or in parallel; (2) intentionality, the attribution of goal directedness or foresightedness to the program; and (3) egocentrism, the assumption that there is more of the programmer's meaning for what he or she wants to accomplish in the program than is actually present in the code he or she has written. All of these bugs appear to derive from the idea that there is a hidden mind in the programming language that has intelligent, interpretive powers. Each of the three types of bugs is described and exemplified using student errors, and the implications for programming instruction are addressed. (23 references) (Author/MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: