Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoebuck, Regina F.
TitelTeaching composition in the college level foreign language class: Insights and activities from sociocultural theory.
QuelleIn: Foreign language annals, 34 (2001) 3, S. 206-215Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterLernpsychologie; Textproduktion; Fremdsprachenunterricht; Essay Writing; Kreatives Schreiben; Hochschule
AbstractThe second language composition course at the college level presents a number of challenges to the instructor. A requirement for most major and minor language degrees, there are many factors that make the course difficult or burdensome to teach. It is precisely this course, however, that offers learners the opportunity to develop their linguistic and written competencies and the instructor the opportunity to create multiple situations of pedagogical value. The article draws on several relevant and useful components of sociocultural theory in the organization of a second language composition course and the creation of activities designed to improve students' written skills in the second language. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: