Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDoyle, William R.
TitelThe Politics of Public College Tuition and State Financial Aid
QuelleIn: Journal of Higher Education, 83 (2012) 5, S.617-647 (31 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1546
DOI10.1353/jhe.2012.0033
SchlagwörterInstructional Leadership; Delphi Technique; Leadership Training; Political Influences; Tuition; Public Colleges; Ideology; Political Attitudes; Legislators; Financial Support; State Aid; Educational Finance; Correlation
AbstractWhat explains the different levels of tuition and financial aid observed in the United States? This study hypothesizes that state-level political characteristics account for much of the variation observed. Of particular importance are the ideology of state legislators and the relative influence of public and private institutions. Estimates of a simultaneous equation model utilizing panel data for 47 states over 15 years supports the hypothesis that state political characteristics are associated with the observed differences in tuition and financial aid across states. (Contains 4 tables, 2 figures and 6 notes.) (As Provided).
AnmerkungenOhio State University Press. 180 Pressey Hall, 1070 Carmack Road, Columbus, OH 43210-1002. Tel: 614-292-1407; Fax: 614-292-2065; Web site: http://www.ohiostatepress.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: