Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcGaha, Julie M.; Linder, Sandra M.
TitelThe Impact of Studying Abroad on Male Preservice Teachers: A Phenomenological Investigation
QuelleIn: Multicultural Perspectives, 14 (2012) 3, S.163-168 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0960
DOI10.1080/15210960.2012.697011
SchlagwörterPreservice Teachers; Foreign Countries; Study Abroad; Teaching Methods; Males; Phenomenology; Student Attitudes; Cultural Pluralism; Attitude Change; Cultural Awareness; Intercultural Communication; Second Language Learning; French; Belgium
AbstractIn this article, the authors describe changes in preservice teachers' perceptions of and attitudes regarding diversity following a semester-long study abroad experience. Phenomenological methods were used to analyze data collected from five male preservice teachers during a study abroad to Brussels, Belgium in the Fall of 2010. Changes in participants' definition and attitudes regarding diversity and resulting implications for practice were evident. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Multicultural Perspectives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: