Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCihak, David F.; Kildare, Laura K.; Smith, Catherine C.; McMahon, Don D.; Quinn-Brown, Luella
TitelUsing Video Social Stories[TM] to Increase Task Engagement for Middle School Students with Autism Spectrum Disorders
QuelleIn: Behavior Modification, 36 (2012) 3, S.399-425 (27 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0145-4455
DOI10.1177/0145445512442683
SchlagwörterVideo Technology; Middle School Students; Intervention; Autism; Learner Engagement; Pervasive Developmental Disorders; Behavior Problems; Behavior Modification; Time on Task; Mainstreaming; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Role Models; Vignettes; Males; Asperger Syndrome; Educational Technology
AbstractFour middle school students with autism spectrum disorders participated in a brief functional analysis and a video Social Stories[TM] intervention to remediate attention-seeking and task-avoidance behaviors. Results indicated that matching video Social Stories[TM] to specific functions of behaviors increased task-engagement behaviors in the general education classroom for all students. In addition, special and general education teachers, as well as participating students, reported favorable social acceptability of the intervention. (Contains 4 figures and 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Behavior Modification" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: