Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGiordano, Geoffrey
TitelTaking the Write Way
QuelleIn: Teaching Music, 18 (2011) 4, S.32-37 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1069-7446
SchlagwörterMusic; Music Teachers; Music Education; Musical Composition; Teaching Methods; Rote Learning; Interviews; Musicians; Creative Activities
AbstractYoung students generally don't make up their lessons as they go along. But many music educators are encouraging just that by teaching composition alongside traditional musical concepts. Rather than simply relying on rote exercises that focus on basic musical principles and techniques, teachers are asking students to create their own music early on to gain a greater understanding of how the rudimentary elements of music work together. This article includes an interview with noted composer Lalo Schifrin wherein he discussed the connection between composition and improvisation--and what this connection can mean for music students. (Contains 7 resources and 3 online resources.) (ERIC).
AnmerkungenMENC: The National Association for Music Education. 1806 Robert Fulton Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-336-3768; Tel: 703-860-4000; Web site: http://www.menc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Music" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: