Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSt. Julien, Laurie
TitelEEK--A Cockroach!
QuelleIn: Teaching Children Mathematics, 16 (2010) 6, S.364-371 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1073-5836
SchlagwörterLearning Activities; Grade 5; Elementary School Mathematics; Entomology; Mathematical Concepts; Concept Formation; Mathematics Instruction
AbstractStudents from thirteen fifth-grade classrooms from six different elementary schools investigate the preferred escape routes of cockroaches. These identified routes of 90-, 120-, 150-, and 180-degrees are the research findings of Paolo Dominici, an Italian scientist. The students used rubber cockroaches and lizards to map out these escape routes. Activities in the "investigations" department regularly highlight development of conceptual understanding for mathematics topics. This multiday investigation had students explore data sets to discover how to find the range, mode, median, and mean and to develop meanings for these terms. (Contains 3 figures.) [Full-sized students' activity sheets accompany the online version of this article.] (As Provided).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191-1502. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-3702; Fax: 703-476-2970; e-mail: orders@nctm.org; Web site: http://www.nctm.org/publications/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Children Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: