Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPimm, David; Sinclair, Nathalie
TitelAudience, Style and Criticism
QuelleIn: For the Learning of Mathematics, 29 (2009) 2, S.23-27 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0228-0671
SchlagwörterAudiences; Literary Criticism; Poetry; Mathematics Education; Aesthetics; Content Area Writing; Rhetoric
AbstractThe primary focus for this article involves aspects of professional mathematical writing and examines the possibility of a form of literary criticism in relation to it. By means of examples from contemporary style guides for academic articles in mathematics (AMS, MAA), as well as the writing of mathematicians (Hamilton, Dedekind) from earlier eras, and in addition to attention to the notion of "audience" for the writing, we identify certain aesthetic elements at work. The article ends with a link to poetry and suggests that mathematics situates itself between rhetoric and poetry with its divided attention to communication both with self and with others. (As Provided).
AnmerkungenFLM Publishing Association. 382 Education South, University of Alberta, Edmonton, Alberta T6G 2G5, Canada; e-mail: flm2@ualberta.ca; Web site: http://flm.educ.ualberta.ca
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "For the Learning of Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: