Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTucker, Maggie
TitelTeaching to the Type
QuelleIn: SchoolArts: The Art Education Magazine for Teachers, 108 (2008) 2, S.42-43 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6463
SchlagwörterGraphic Arts; Studio Art; Middle School Students; Art Activities; Freehand Drawing
AbstractBefore she became an art teacher, the author relates that she worked at a graphic design agency and there she learned to fully appreciate typefaces and how they influence messages. In the years that she taught middle school art, the author has incorporated some basics of type design into her graphics unit, along with calligraphy, printmaking, and bookmaking. The lesson described in this article helps students enlarge to scale, giving them a greater understanding of proportion; attunes them to the nuances of typography; allows them curricular connections to math and literature; and provides a collaborative project which their entire school enjoys. (Contains 1 online resource.) (ERIC).
AnmerkungenDavis Publications. 50 Portland Street, Worcester, MA 01608. Tel: 800-533-2847; Tel: 508-754-7201; Fax: 508-753-3834; Web site: http://www.davis-art.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "SchoolArts: The Art Education Magazine for Teachers" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: