Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStephens, Kathy E.
TitelA Quick Guide to Selecting Great Informational Books for Young Children
QuelleIn: Reading Teacher, 61 (2008) 6, S.488-490 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1598/RT.61.6.6
SchlagwörterChildrens Literature; Reading Instruction; Reading Material Selection; Elementary School Teachers; Young Children; Check Lists; Reading Materials; Books; Illustrations
AbstractThe children's literature market has experienced enormous growth in recent years, providing teachers with an abundance of resources with which to teach reading. High-quality informational texts abound. Yet, teachers often are uncertain about how to select appropriate informational texts to use with younger readers when including them in read-alouds, guided reading, and learning centers. The purpose of this article is to provide a quick checklist to help primary teachers choose quality, age-appropriate texts. (Contains 1 figure.) (Author).
AnmerkungenInternational Reading Association. 800 Barksdale Road, P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. Tel: 800-336-7323; Fax: 302-731-1057; e-mail: customerservice@reading.org; Web site: http://www.reading.org/publications/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: