Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGregory, Marshall
TitelWhy Are Liberal Education's Friends of So Little Help? My View
QuelleIn: Liberal Education, 91 (2005) 2, S.56-59 (4 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0024-1822
SchlagwörterGeneral Education; College Faculty; Liberal Arts
AbstractLiberal education needs fewer friends who are merely well meaning and more friends who train themselves to fight for liberal education's distinctive goals--not to mention its very survival--the way they train themselves to be smart, savvy, and successful in their disciplines. The reason liberal education suffers today on all possible fronts--financial capital, conceptual capital, program coherence, curricular intelligibility, and persuasive rhetoric--is that no one inside universities receives any particular training in how to think critically, comprehensively, or philosophically about it. Few faculty members in today's universities would even know where to begin to bring themselves up to speed, as the saying goes, about liberal education in the way they know how to bring themselves up to speed within their disciplines. (ERIC).
AnmerkungenAssociation of American Colleges and Universities (AAC&U), 1818 R Street NW, Washington, DC 20009. Tel: 800-297-3775 (Toll Free); e-mail: pub_desk@aacu.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Liberal Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: