Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNemirovskii, V. G.; Starikov, P. A.
TitelThe Trend of "Quasi-Religiosity" among Krasnoiarsk College Students
QuelleIn: Russian Education and Society, 47 (2005) 4, S.64-73 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1060-9393
SchlagwörterStudent Attitudes; College Students; Foreign Countries; Ideology; Death; Religious Factors; World Views; Beliefs
AbstractThis article is devoted to a study of the structure and dynamics of "quasi-religious" ideas in the everyday consciousness of Russian college students. What is meant by the term quasi-religiosity is a whole set of unsystematized ideas, the respondents' belief in idealistic concepts that are popular on the level of mass consciousness. The study's empirical basis was provided by a survey in 1999 and 2000 among college students in higher educational institutions of the city of Krasnoiarsk. The study was focused on an analysis of basic concepts of the meaning of life, in the context of potential immortality, socialdemographic, social-creative, religious, nihilistic, and consumerist conceptions. (ERIC).
AnmerkungenM. E. Sharpe, Inc., 80 Business Park Drive, Armonk, NY 10504. Tel: 800-541-6563 (Toll Free); Fax: 914-273-2106.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Russian Education and Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: