Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerninger, Virginia W.; Vermeulen, Karin; Abbott, Robert D.; McCutchen, Deborah; Cotton, Susanna; Cude, Jennifer; Dorn, Susan; Sharon, Tod
TitelComparison of Three Approaches to Supplementary Reading Instruction for Low-Achieving Second-Grade Readers.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 34 (2003) 2, S.101-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterDecoding (Reading); Grade 2; Instructional Effectiveness; Phonology; Primary Education; Reading Comprehension; Reading Difficulties; Reading Instruction; Remedial Reading; Teaching Methods; Word Recognition
AbstractThis study evaluated the relative effectiveness of three approaches to supplemental reading instruction with 96 second graders with low reading achievement. It found that the approach combining explicit word recognition and reflective reading comprehension increased phonological decoding and had the highest effect size compared to the treated control, word recognition only treatment, or comprehension only treatment. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: