Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAngelotti, Michael; Cappella, David; Kelly, Patricia P.; Pope, Carol; Beal, Candy; Milner, Joseph
TitelPreservice Teacher Research: How Viable Is It?
QuelleIn: English Education, 34 (2001) 1, S.79-84Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-8204
SchlagwörterEthnography; Higher Education; Preservice Teacher Education; Research Methodology; Research Needs; Student Teaching; Teacher Researchers
AbstractReports interim results of five separate studies of preservice teacher-research issues. Discusses eight cross-cutting themes that deserve further examination, including: expectations of teacher educators are crucial; teacher research and student teaching are integrated; those who instruct in teacher research should model it in their practice; and ethnographic research appears to be especially amenable to field-based teacher research. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: