Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJordan, Elizabeth
TitelFrom Interdependence, to Dependence and Independence: Home and School Learning for Traveller Children.
QuelleIn: Childhood: A Global Journal of Child Research, 8 (2001) 1, S.57-74Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0907-5682
SchlagwörterChild Welfare; Children; Cultural Context; Cultural Differences; Educational Policy; Family Life; Family Mobility; Family School Relationship; Foreign Countries; Home Schooling; School Attitudes; School Policy; Student Adjustment
AbstractInvestigated interactions between Travellers (historically known as Gypsies or Tinkers) and school policy toward such children in Europe. Reviews the mismatch between Traveller cultures and their schooling experience. Notes that schools ignore and devalue the children's home learning of interdependence and independence and offer only learned dependence and institutional exclusion, leading to lowered self-esteem, absenteeism, and early school drop-out. (JPB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Childhood: A Global Journal of Child Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: