Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSalomone, Ann Masters
TitelCommunicative Grammar Teaching: A Problem for and a Message from International Teaching Assistants.
QuelleIn: Foreign Language Annals, 31 (1998) 4, S.552-566Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterCommunicative Competence (Languages); Foreign Nationals; Grammar; Higher Education; Intercultural Communication; Interviews; Journal Writing; Second Language Instruction; Second Language Learning; Surveys; Teacher Educators; Teaching Assistants; Videotape Recordings
AbstractQualitative data obtained from teaching-assistant surveys, interviews, journal entries, and videotape critiques were analyzed to discover specific concerns of international teaching assistants (ITAs) about grammar and how these concerns influence their problems of language, cross-cultural communication, and pedagogy. Thematic summary of data and pedagogical implications for TA and ITA training are presented and serve as call to ITA trainers for clearer instructions about grammar teaching. (Author/JL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign Language Annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: