Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLark, Julianne S.; Croteau, James M.
TitelLesbian, Gay, and Bisexual Doctoral Students' Mentoring Relationships with Faculty in Counseling Psychology: A Qualitative Study.
QuelleIn: Counseling Psychologist, 26 (1998) 5, S.754-76Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0011-0000
SchlagwörterBisexuality; College Faculty; Counselor Training; Doctoral Programs; Graduate Students; Homosexuality; Lesbianism; Mentors; Psychology; Qualitative Research
AbstractInvestigates lesbian, gay, and bisexual (LGB) doctoral students' mentoring relationships with faculty in counseling psychology. Data from interviews with 14 LGB participants were analyzed. Results show two contextual-specific LGB themes that helped shape three themes regarding LGB students' experience of mentoring relationships. Presents seven recommendations based on the results and addresses implications for research. (Author/MKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Counseling Psychologist" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: