Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTerhart, Ewald
TitelFormalised Codes of Ethics for Teachers: Between Professional Autonomy and Administrative Control.
QuelleIn: European Journal of Education, 33 (1998) 4, S.433-44Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-8211
SchlagwörterStellungnahme; Accountability; Behavior Standards; Change Strategies; Codes of Ethics; Comparative Education; Educational Change; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Professional Autonomy; School Administration; Teacher Behavior; Teacher Education; Germany; Switzerland; United States
AbstractThe need to formalize codes of ethics for teachers, with the objective of finding an appropriate balance between professional autonomy and accountability, is discussed. Sample codes from the United States, Germany, and Switzerland are examined and interpreted. The role of ethics in educational reform, relationship of ethics to other teacher competencies, and ethics in teacher education are also explored. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: