Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPower, Thomas J.; Andrews, Ted J.; Eiraldi, Ricardo B.; Doherty, Brian J.; Ikeda, Martin J.; DuPaul, George J.; Landau, Steven
TitelEvaluating Attention Deficit Hyperactivity Disorder Using Multiple Informants: The Incremental Utility of Combining Teacher with Parent Reports.
QuelleIn: Psychological Assessment, 10 (1998) 3, S.250-60Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-3590
SchlagwörterAttention Deficit Disorders; Diagnostic Tests; Elementary Education; Elementary School Students; Evaluation Methods; Evaluators; Hyperactivity; Parent Attitudes; Prediction; Research Methodology; Student Evaluation; Teacher Attitudes; Test Use
AbstractThe Inattention and Hyperactivity-Impulsivity factors of the Attention Deficit Hyperactivity Disorder Rating Scale-IV were used to predict diagnostic status of 147 referred elementary school students. Results suggested that using a single informant was best for ruling out Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and using parent and teacher ratings was best for positively diagnosing the disorder. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychological Assessment" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: