Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDollaghan, Chris; Campbell, Thomas F.
TitelNonword Repetition and Child Language Impairment.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 41 (1998) 5, S.1136-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterAuditory Perception; Child Language; Children; Disability Identification; Elementary Education; Imitation; Language Impairments; Research Methodology; Screening Tests; Speech Acts; Test Bias; Test Validity
AbstractTwo studies investigated a brief, processing-dependent, nonword repetition task, designed to minimize biases associated with traditional language tests. Results revealed that nonword repetition distinguished between school-age children independently identified as language impaired or normally developing, suggesting its potential usefulness as a screening measure for language impairment in children. The study also supported the use of likelihood ratios. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: