Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShalev, R. S.; Manor, O.; Gross-Tsur, V.
TitelNeuropsychological Aspects of Developmental Dyscalculia.
QuelleIn: Mathematical Cognition, 3 (1997) 2, S.105-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1354-6791
SchlagwörterArithmetic; Attention Deficit Disorders; Classification; Disability Identification; Dyscalculia; Elementary Secondary Education; Mathematics Education
AbstractClassification of arithmetic disorders is predicated on neuropsychological features and associated learning disabilities. Assesses the compatibility of these classifications on a nonreferred, population-based cohort of children (N=139) with developmental dyscalculia. Concludes that children with dyscalculia and disabilities in reading and/or writing are more profoundly impaired in arithmetic than children with dyscalculia alone or attention deficit hyperactivity disorder. Contains 36 references. (Author/ASK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematical Cognition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: